måndag 5 april 2010

Till vattenlandet Mörrum!

Förseningar, förseningar, förseningar. Men nu, äntligen, är jag på väg till Mörrum!

Dock med en liten oro i magen. Vattnet fortsätter att stiga och ligger väl nu på cirka 65 kubikmeter, vad är det jag ska möta? Är ån fiskbar, fungerar mina linor, vilka platser kan man vada? Jag har aldrig sett Mörrumsån under rådande förhållande, än mindre fiskat den! Men det ska givetvis bli spännande då jag vet många som föredrar den som den är nu. Tricket för att lyckas är att komma ned till fisken, antar jag, eftersom det fortfarande är rätt kallt i vattnet. Och det är väl där jag kan hamna i problem med mina linor. Har en grainlina längst in i skåpet, får kanske plocka med den...

Vilket som, en Mörrumsdag väntar och det är alltid fantastiskt. Och jag ser som sagt fram emot att se vattenflödena, även om jag är osäker på om jag lyckas bemästra dem!

Inga kommentarer:

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se