lördag 7 mars 2009

DVD leder till jobbiga insikter

Köpte DVD:n om Mörrumsån idag. Såg den två gånger på raken. Mycket inspirerande. Längtar än mer efter att fiska i ån igen, men framförallt att lära mig och kunna känna att jag behärskar två-handsflugfisket. För en sak är säker. De sekvenser i filmen som visar när det landas blanka laxar kring tio kilo och mer, får mig inte bara att längta utan också att känna viss osäkerhet. Om en sådan fisk skulle ta min fluga, ja då skulle jag sannolikt aldrig kunna landa den. Trots att jag landat mycket och stor fisk i mitt liv, så är detta något helt annat. Det är helt klart. Ser utan tvekan tio saker som skulle gå fel. Allt från dåliga knutar till för mesig alternativt för hård drillning. Inser att jag säkert kommer tappa några laxar innan jag en dag lyckas landa en. Det känns hårt.


Inga kommentarer:

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se