lördag 28 mars 2009

Premiär i Mörrum. Jag var inte där.

Idag var det premiär. Och inte vilken premiär som helst; Mörrumspremiär. Och även om inte jag hade något kort, så känns det ändå extremt spännande. Nu börjar ju säsongen! (Har förövrigt fiskat på en Mörrumspremiär en gång. 1992 om jag inte missminner mig. Jag gick bet, men min far tog en bra regnbåge i pool två på seneftermiddagen.) 

Jag följde premiären från Stockholm via nätet istället för på plats, och kunde konstatera att det verkade lyckat. 114 havsöringar, 20 hybrider, 29 laxar och 2o regnbågar. 79 av dessa återutsattes. Onekligen en bra siffra, men ännu fler borde kunnat gå tillbaka tycker jag.
Måste verkligen försöka få kort till nästa års premiär. Visst, det är på många vis ett spektakel, men vilket trevligt spektakel!

Och om precis en vecka ska jag äntligen fiska i ån. Ska bli fint!

 

Inga kommentarer:

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se