lördag 4 april 2009

Attans!

Packade alla grejor imorse. Rulle och ny lina, extra tafsar, två-handsspö, vadarbyxor i neopren, vadarstav och så förstås en väldig massa kläder. Jag vet hur kallt det kan vara att fiska när det är vårvinterväder. Jag kan bara tänka mig hur kallt det är att fiska i vårvinterväder när man står utvadad i fem-gradigt vatten

Vid lunch ringde Micke från Fiske & Fiskar som håller i kursen. Problem. Av någon anledning kan vi inte få tillgång till stugan vi ska bo i (ABU-stugan) förrän tidigast imorgonbitti. Kvällsaktiviteterna blev således inställda. Attans också. Jag ville ju komma iväg! Men visst, ingen fisketid går förlorad. Vi ska ses kl 07.30 imorgonbitti vid Laxerian.

Åkte på eftermiddagen bort till Fiske & Fiskar och fick min nya lina monterad. Det skulle vi ägnat oss åt ikväll nämligen, uppe i Mörrum.

Bara att gå och lägga sig och vänta på att klockan ringer. Då blir det raka spåret upp!

Inga kommentarer:

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se