söndag 21 februari 2010

DEE: Dags för avfärd!

Äntligen är det dags! Om ett par timmar påbörjar jag min resa till Skottland och River Dee. Ska bli helt fantastiskt förstås! Resan arrangeras av Magnus Hammarström, Flugfiskeguiden Mörrumsån, och vi kommer bli åtta medfiskare. En hel massa nya spännande bekantskaper alltså. Detta är utan tvekan en av resans höjdpunkter och kommer påbörjas redan på flygplatsen.

Angående flygplatsen kan jag säga att jag onekligen är glad för att bo nära Kastrup. En del i resesällskapet fick påbörja sin resa redan i går för att säkerställa att de kom till Kastrup i dag. Snöoväder i Sverige ställer till det. Och vips har vi där ännu en av resans höjdpunkter; förhoppningsvis slipper vi vinter för en vecka!

Har packat allt nu. Tror jag. Två spön, två rullar, flera linor, spetsar, krokar och flugor. Och så givetvis en massa varma kläder. Ett besök på naturkompaniet resulterade i flera par löjligt dyra ullstrumpor. Men eftersom jag fryser väldigt lätt och väldigt mycket om mina fötter, får det ses som en investering i en trevlig vecka och inte en utgift.

Planen är att kunna blogga från resan. Med ett eller flera inlägg per dag. Är dock osäker på i vilken utsträckning vi har tillgång till internet, men något ska jag väl klara av att publicera.

Dags att packa ned det allra sista, datorn, och sedan hänga en stund med lillkillen. Det blir tufft att vara utan honom och familjen. Även om det lurar springers runt hörnet och laxlängtan är svår.

Utmärkta sajten Fish Dee kommer tappa en hel del trafik i och med att jag inte sitter framför datorn under kommande vecka.

3 kommentarer:

Lorden sa...

Som sagt, jag önskar Dig ett riktigt skitfiske och ser fram emot att läsa om fisket =)

Henrik sa...

Ha en underbar vecka vid Dee, Markus. Ser fram mot dina rapporter.
Skitfiske på dig!

*jeanette* sa...

Härligt värre :-)

Ha en fantastisk resa och ett riktigt skitfiske...

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se