söndag 22 februari 2009

Ny lina

Tillbaka i butiken. Blev visad lite olika linor av Mikael Ekelund och det slutade förstås med att jag köpte en. Spey; Rio Versi Tip. Fyra olika spetsar, från sjunk åtta till intermediate. Alla med behagliga öglor. Micke blev dock något förundrad när han såg backinglinan med min ”gamla” rulle. Där fanns totalt 70 meter backing! Och den har jag använt när jag fiskat nystigen lax i Mörrum. Tur att jag aldrig fått något hugg. Ny backing, 240 meter, sattes på omedelbart.

Vi pratade även en del om mitt två-hands spö. Ett knappt använt ABU diplomat 2000. Micke summerade dess egenskaper med; kass. Ok, jag fattade förstås att han gärna ville sälja på mig ett nytt spö, men jag måste erkänna att det var en helt annan känsla i de spö som jag kände på jämfört med mitt snart 20 år gamla spö. Fastnade framförallt för ett A Jensen 14 fors klass 10-11. Men inget nytt spö just nu. En sak i taget.

Inga kommentarer:

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se