tisdag 17 februari 2009

Äntligen prylar att köpa!


Åkte idag in till sportfiskebutiken Fiske & Fiskar i Malmö för att uppdatera mig lite kring utrustning, För det ska sägas här och nu. Laxflugfiske är en materialsport och det gillar jag! Är stor vän av att ha bra saker, rätt saker och det självförtroende som det ger.

Hade med min flugrulle. När jag visade upp den, eller rättare sagt, den sjunklina som satt på, fick jag mycket snabbt klart för mig att min hela fluglina inte är det vassaste att doppa i ån. Nu används (förstås) uteslutande skjutlinor, klumpar, snabbsjunkande tafsar etc. Kul! Äntligen något att köpa! Dessvärre var butikens flugfiske-expert Micke inte på plats. Så jag fick lämna butiken utan lina, men något klokare.

Inga kommentarer:

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se