lördag 7 februari 2009

Start!

Full av nyvunnen fiskeenergi ägnade jag idag tid åt att noga gå genom morrum.com och där se på fångststatistik, väder och vatten, prislista och framförallt bilder. När jag ser ögonen på de lyckliga flugfiskarna som poserar med nystigna laxar på tio kilo och över, känner jag att mitt ”projekt” är rätt. En dag ska jag stå så där med en fin lax eller havsöring, vid pool 1 med kungsforsen i bakgrunden, och le. Darra av laxfeber.

Hittade på sajten också bra länkar till guider. Markus Zimmer med åtskilliga storlaxar på sitt samvete, Mattias Holmquist som lockar med att upptäcka de ”nya” delarna av ån (Vittskövle, Knaggalid och Härnäs) och Kristian Söderström som på sin sajt har kanonbra filmklipp som visar delar från hans kurser och instruktioner. Klart är att om jag ska lära mig det här fisket, så ska jag börja med relevant vägledning. Det funkar bevisligen inte att jag själv försöker en dag vart tredje år. Så klart.

Inga kommentarer:

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se