onsdag 27 januari 2010

Planer inför Dee

På måndag är det premiär i River Dee. Och även om inte jag kommer vara där just då, är det snart min tur!

Denna insikt har resulterat i att min Dee-feber nu är mycket stark. Ja, den är så stark att jag flera gånger varje dag tittar på ett par olika vädersajter för att se hur den skotska vintern fortskrider. Ett något märkligt beteende kan tyckas, den ena vädersajtens prognos lär ju överstämma med den andra vädersajtens prognos. Men det har helt enkelt blivit ett sätt att närma mig resan och en metod att göra det hela verkligt; jo det är faktiskt snart dags för ny säsong! Även vattennivå-mätaren på Fish-Dee får täta besök. Även om jag i ärlighetens namn inte riktigt vet vad jag ska göra med informationen.

Igår hade jag dessutom långa resonemang med vår researrangör om krokval, linor, tafsar, klumpar och inte minst flugor. Sannolikt har jag det mesta som behövs redan, men det är ett väldigt trevligt att ladda inför ny säsong med en liten uppdatering på prylsidan.

Om 25 dagar är det avfärd. Hoppas jag orkar stå ut!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ta med dej en DT lina och ett spö med helaktion ,du blir kung för en dag

Anonym sa...

Hej Vilken utrustning tar du med till River DEE?

Anonym sa...

Bara tre veckor kvar knappt. Gött ska det bli!

Markus Lindsjö sa...

Ja, det blir väl den utrustning jag har... 14" spö, RIO versitip-lina med spetsar, en Rio flytklump och en sjunk 3/5 klump. Massor med tvåkrokar och tuber i alla former och färger. Svart och gult har jag förstått ska vara det hetaste!

MVH
Markus

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se