fredag 1 januari 2010

Tjuvstart!

Kunde förstås inte hålla mig. Klev i vadarna och drog på min nya Loop-jacka och stack ned till stranden vid Fredshög (mellan Kämpinge och Skåre) för en halvtimmes premiärfiske. Det var kallt, minus sju grader, men nästan ingen vind. Det kändes otroligt spännande att vada ut några meter från den isiga stranden och lägga ut första kastet. Och det var inte bara första kastet för i år, nej det var mitt första enhands-kast på väldigt lång tid. Men linan kom ut och även om kasten inte blev så långa, sträckte tafsen och flugan landade där jag ville ha den. Nästan varje gång varje fall. Ett dilemma uppstod dock. Kylan gjorde att spöringarna frös igen och jag fick trycka bort isen ur dem mellan var tredje och femte kast. Men vad gör väl det? Jag var ute igen med mitt flugspö och det kändes så fint! Trots att det var en kort runda, värmde det gott om kinderna när jag kom in igen och det kändes verkligen att jag varit ute och flugfiskat. Fantastiskt!

I morgon ny runda!

Inga kommentarer:

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se