onsdag 8 april 2009

Bokning av ny fiskedag

Ok, nu har jag ångan uppe. Vill inte sitta här. Vill stå i en lax-å och kasta långa snygga spey-kast. Kollar lite med mina nyvunna fiskekamrater Christian Pålsson och Allan Søndergaard om de är intresserade av att åka till Mörrum snart igen. Eller åtminstone i maj när laxen stiger. Sedan tidigare har jag ju en bokning den 25 maj, men det känns helt sjukt att behöva vänta en och en halv månad innan nästa besök.

Christian har ingen möjlighet att åka upp i maj, och Allan ska upp den 26–27 maj. Dagarna efter mitt besök. Och då har jag inte möjlighet att vara på plats. Nåväl. Vi kommer överens om att försöka få till ett gemensamt höstfiske på stigande öring i ån.

Bokar själv in ännu en dag. Söndagen den 17:e maj. Något kortare väntan varje fall.

Inga kommentarer:

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se