fredag 24 april 2009

Linstrul och Norgelängtan

Var inne på Fiske & Fiskar idag för att lägga över min fluglina från min ”gamla” rulle till den nya Slate-rulle jag köpte i början av april. Inga problem säger Micke i butiken. Det skulle han dock inte sagt. Allt strulade och plötsligt befann han sig inne i ett härligt backingline-trassel. Vi bestämde att jag ska återkomma i början av nästa vecka och hämta rullen…


I butiken fanns också ett mycket intressant anslag; Micke och Kent Möller (som höll i Mörrumskursen) arrangerar en fiskeresa i vecka 27 till Gaula i Norge. Herregud vad trevligt det skulle vara. Lockar enormt mycket. Men, det finns alltid en verklighet. Vi ska bygga om hemma under semestern, och då funkar det inte med veckolånga resor till Norge. Hur klart vattnet än är och hur mycket lax som än stiger. Men nästa år. Nästa sommar blir det Norge även för min del.

Inga kommentarer:

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se