söndag 5 april 2009

Tidig morgon vid ån

Klockan ringde 06.00 och jag klev rakt i vadarna (som var plaskblöta på insidan…) och stack ned till ån. Extremt vackert att se Mörrumsån i gryningen och på så nära håll uppleva naturen vakna till liv. Kände viss press på mig, idag ville jag så gärna att det skulle bli min tur att få landa min första Mörrumsfisk. Bortskämd med gårdagens fantastiska fiske, höll jag på att inbilla mig att det var lätt att få hugg i ån. Kom snart på bättre och sundare tankar, och kunde återgå till att fokusera på kasttekniken.

Först kring nio-tiden var övriga gänget upp och ute. Pratade med Niklas Petersson som tyckte att vi skulle testa Skrea. Lät bra tyckte jag och hoppade tillsammans med Christian och Allan in i bilen och körde norrut. Väl framme stötte vi ihop med två andra kursdeltagare, Petra och Lasse Wingren. När vi kom ned till åkanten blev jag nästan förälskad; vilken otrolig sträcka! Fin hastighet på vattnet, lät att kasta och spännande miljö. Det kändes utan tvekan som att här skulle det slå på fisk. 

Och det gjorde det också. Ovan nämnd Lasse Wingren tog en fin hybrid på 2,6 kg och Niklas Petersson tappade en fisk. Jag tror dessutom att jag hade hugg, men det är förstås omöjligt att säga om det var så eller kort och gott önsketänkande.

Provade dessutom det spö som jag några veckor tidigare provade hos Fiske & Fiskar. Ett 14 fots A. Jensen klass 10–11. Otroligt fin känsla.

Vid lunch gav vi oss och körde tillbaka till stugan för att äta och avsluta kursen. 

Inga kommentarer:

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se