tisdag 29 december 2009

Fiske på lördag, jajamen!



Ja tänk, det närmar sig! Nu på fredag är det havsöringspremiär i Skåne, och för min egen del blir det premiär på lördag! Ska bli otroligt kul! Nu är jag i och för sig ingen erfaren kustöringsfiskare, snarare tvärtom. Har lyckats landa några havsöringar under årens lopp längs den skånska kusten, men aldrig på fluga och aldrig med mening... Men nu blir det flugfiske och jag är otroligt laddad. Och osäker. Det är länge sedan jag fiskade med mitt enhandsspö; på den tiden var det rätt med hela linor och ingen snackade klumpar och skjutlinor. Lyckligtvis kommer min premiär ske tillsammans med ett gäng vassa kustflugfiskare. Är egentligen bara rädd för att jag ska tycka att kustöringsfiske är lika kul som fiske efter havsöring och lax i strömmande vatten. Det vore nog inte så bra...

3 kommentarer:

Gavleoring sa...

Skoj Marcus! Kustfisket är fantastiskt, skitfiske!

Gott nytt och skitfiske!

Tony

Lorden sa...

Fiskar fortfarande bara hel lina med enhands, behövs inga klumpar och grejer då det ju är överhandskast som gäller. En klassisk hel WF-lina får min röst till kustfisket.
Gott Nytt År!

alex sa...

Gott Nytt år Er.Så klart vi ses nere på Prästens Badkar i VIK.Vid rätt Vind.

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se