onsdag 2 december 2009

Planering 2010


Till Byske vill jag även nästa år.

Det börjar bli hög tid att få struktur över kommande fiskesäsong. Kanske inte för att det behövs, utan mest för att det skapar ett skönt sug, men faktiskt också ett lugn – jo det blir laxfiske nästa säsong! Allt är ännu inte bestämt, men jag ser framför mig cirka 40 fiskedagar vid strömmande vatten. Huvuddelen av dagarna kommer jag ägna åt min kära Mörrumså, mitt ”hemmavatten”. Klart är också att det blir en vecka vid River Dee i Skottland och minst en vecka vid Gaula i Norge. Dessutom måste det nästan bli minst fyra dagar vid Byske Älv, och åtminstone två vid Emån. Och om jag har riktigt, riktigt stor tur, kan det bli ett par dagar vid Cascapedia River i Kanada (det skulle innebära en kort avstickare på en Kanadaresa som har helt andra mål än fiske).
Ja, så nu känner jag ett enormt sug, men också ett lugn. Trygg med att 2010 kommer bli ett bra år!

Inga kommentarer:

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se