lördag 22 augusti 2009

Bra och snygg klump


Köpte som jag tidigare skrivit om en ny flytklump när jag var i Mörrum i förrgår. Hade lite olika idéer om vilken klump som passade mitt spö, men när jag frågade Fiskeshopens Normann Kotzurek om råd, ja då plockade han snabbt fram en Klump från Rio. En 12,2 meter lång flytklump med vikten 40 gr. Självfallet gick första rundan sådär. Kände mig inte hemma med den nya linan. Men sedan började den fungera, eller rättare sagt, vi började fungera ihop. Och efter några timmas fiske kan jag ärligt säga att det är den bästa fluglina jag någonsin kastat med. Extremt lätt att lägga ut, utan onödiga mellankast, och till och med jag lyckas sträcka tafsen nästan varje gång. Dessutom är den inte självlysande, utan den är lite murrigt gul och mossgrön; elegant maskulin. Flugfiske måste vara snyggt. ;)

Inga kommentarer:

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se