måndag 31 augusti 2009

Nu verkar det ha lossnat

Trots att det fortfarande bara är 11 kubikmeter i Mörrumsån och trots att vattnet är relativt varmt, så har den en-gradiga temperatursänkningen som skett senaste dagarna fått stora konsekvenser. Nu går det varje dag att läsa om fina fångster i ån och de senaste tre dagarna har sju öringar tagits med en snittvikt på drygt 6,5 kg och fem laxar i längderna mellan 95 cm och 115 cm! Mycket fina siffror som ger förhoppningar om ett riktigt fint septemberfiske. Hur ska jag kunna hålla mig till den 19:e?

5 kommentarer:

Nisse och Jonke sa...

Du kommer att få kraftig fiskeabstinens då du läser gårdagens fångstsiffror :)

//Jonke

Markus Lindsjö sa...

Helt galet! Skrev precis ett inlägg om gårdagen. Var du där?

/Markus

Nisse och Jonke sa...

Näe jag var fiskefri igår... tyvärr. Men i lördags knep jag en dubbel (dock inte på Sveaskogs vatten). Imorgon blir det ett nytt race, då ska jag kolla om det inte står någon och väntar på mig under träden på 32:an :)

Markus Lindsjö sa...

Wow! Grattis till dubbeln! Ser fram emot rapport!
/Markus

Nisse och Jonke sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se