lördag 22 augusti 2009

Jag var där, men ändå inte


Sitter nu och tittar på gårdagens fångststatistik i Mörrumsån. Och tydligen lossnade det rejält igår. Åtminstone i jämförelse med senaste veckorna. Ett regn- och åskväder drog in under eftermiddag vilket resulterade i att det landades två öringar, 6 respektive 5,5 kg och två laxar, 12,9 respektive 2,9 kg under en timme på eftermiddagen. Och då ska man ha i åtanke att det knappast var mer än ett tiotal fiskare i och vid ån. 

Och jag var förstås där. Men ändå inte. Min lilla mörrumstripp avslutade väldigt tidigt igår, redan klockan tio på förmiddagen. Förpliktelser hemma kallade (vi bygger). Så egentligen var förstås denna tripp galet kort och på gränsen till dumdristig. Men ändå inte. Ett par kast räcker för att jag ska må så bra och bara känslan att få vara vid ett av de vackraste vatten jag känner, är värt många mil. 

Nästa resa blir först om en månad. Men då blir det två intensiva dagars fiske.

Inga kommentarer:

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se