måndag 5 oktober 2009

Bokslut 2009

Foto: Jonke Höglund

Det är höst nu och säsongen är över. Och det känns uppriktigt sagt otroligt tråkigt och jag har faktiskt stundtals en klump i bröstet när jag tänker på det. För herregud vad jag har trivts bra vid alla de vackra vatten jag har haft förmån att fiska i under denna säsong. Och det är väl precis det som gör att jag inte helt deppar ihop. Säsongen har gett mig fantastiska upplevelser och de kommer jag njuta av under hela vintern.

För att summera säsongen kommer jag varje dag under kommande vecka göra bokslut av saker som berört mig och på olika sätt varit relevanta för mig under fiskeåret 2009. Det kommer att handla om mina fångster, de vatten jag fiskat i, favoritpooler, flugor, kompisar och en hel del mer. Helt enkelt om den kunskap jag söker, och delvis fått förstås, samt om alla de upplevelser som ska göra mig till en duglig laxflugfiskare.

Inga kommentarer:

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se