lördag 3 oktober 2009

Snart i Mörrum igen

Håller nu på att återigen packa för en dag i Mörrum. Ska fiska pool 4–16 i morgon på tilläggstiden. Vid min sida kommer min far stå och det ska bli riktigt kul att återigen fiska tillsammans. Senast vi var uppe hade vi en kanonfin dag.

Förutsättningarna har plötsligt förändrats. Vattentemperaturen har på mindre än en vecka gått ned med 4,5 grader och ligger nu på strax under tio grader. Plötsligt känns det som att det är dags för vårfiske! Därför kommer jag i morgon faktiskt fiska med stora färgglada tuber, och varva med mindre krokbundna ullsockar.

I morgon är dessutom en speciell dag på så vis att det är min sista fiskedag denna säsong. Det känns faktiskt inte alls särskilt bra och jag gillar inte alls tanken på att det är ett halvår till nästa säsong. Men det får, och kommer, jag gnälla om längre fram. Framför mig har jag en hel, härlig dag vid underbara Mörrumsån. Ska bli mycket, mycket fint!

Inga kommentarer:

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se