onsdag 13 maj 2009

100 meter backing. 100 för lite.

Var hos Fiske & Fiskar i eftermiddags för att köpa nytt tafsmaterail. Den tafs jag har är 0,33, vilket förstås räcker bra till övervintrad fisk, men knappast till nystigna silvertorpeder! När jag träffade Micke frågade han förstås hur fisket gått i Mörrumsån och framförallt om det ordnat sig med min rulle och om jag fick ny backing. Ny backing? Frågade jag. Ja, fortsatte Micke, det strulade ju till sig så med linan att jag fick kapa en massa backing. De skulle lägga på ny till dig när du hämtade rullen. Här har onekligen skett missförstånd mellan kollegorna i butiken. Vilken tur att en nystigen lax inte slog på under min senaste tur! Nåväl. Micke fixade snabbt ny och mer backing. Tafsmaterialet var dessvärre slut. 

Inga kommentarer:

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se