måndag 11 maj 2009

Dålig båtservice, bra horngäddefiske

Sjösatte båten ikväll. Och gissa om Sparrholmseliten gjort vad de skulle? Svar nej. De har inte åtgärdat felet på motorn. Däremot har de tagit betalt för det. Herregud vilka klåpare. Absolut sista gången de tar hand om min båt.

När jag tog en runda för att se att den gick som den skulle (vilket den alltså inte gjorde) var jag tvungen att göra några kast med mitt spinnspö. Det är ju horngäddetider här i södra Öresund. Jag hann inte mer än låta första kastet landa innan en rätt bra horngädda högg. Och så fortsatte det. Ja, det var till och med så bra fiske, att jag slutade eftersom det tappade all finess. Facit blev: 20 gjorda kast. 11 landade horngäddor, 5 tappade. Otroligt!

Inga kommentarer:

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se