lördag 30 maj 2009

Majlaxfisket snart över

Nu är snart maj slut och det är väl ingen överdrift att säga att majlaxfisket i Mörrum inte bjöd på kvantitet, men väl på kvalitet. Endast 19 laxar har hittills landats med en medelvikt på 12,35 kg! Endast fyra av dessa vägde under tio kg. Största lax vägde 19,06 kg (!) och togs på fluga i pool ett den 7/5 av Alex Viklund. Det är självklart inte säkert att detta blir årets majlax, denna fiskedag återstår, men mycket talar förstås för att det blir så. 

3 kommentarer:

RG sa...

Hej!

Har nyss hittat din blogg och jag tycker att den är kanonbra! Har du nån emailadress så jag kan skicka ett par frågor till dig? Behöver lite hjälp med utrustning och några kom-igång-tips!

Tack,

Johan

Markus Lindsjö sa...

Hej Johan!
Kul att du fann hit. Självklart får du mejla mig. Min adress är markus_lindsjo@hotmail.com
Tycker det är extremt kul att dela funderingar, upplevelser och idéer kring laxfisket (därav denna blogg). Kom dock ihåg att jag själv är rätt mycket nybörjare på detta fiske, men tillsammans kan vi säkert komma på en mängd kloka saker!

MVH
Markus

RG sa...

Hej igen och tack! Jag hör av mig snart :)

Johan

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se