måndag 22 juni 2009

Byskeresan: Dag två är över

Har nu avslutat dagens fiske. Och som ni säkert anar blev det ingen lax. Men veckan är ännu ung intalar jag mig.

Fisket har dock varit magiskt. Jag är extremt begistrad i Byske Älv. Det är en sådan stor naturupplevelse att vara här att jag verkligen rekommenderar dig att åka hit. Och sedan det faktum att ett veckokort här kostar som ett dagkort i många andra laxvatten, ja det gör ju inte saken sämre.

Fiskade idag mest i Zon två och tre. Många mycket fina fiskeplatser. (Känner dock inte till särskilt många av dem vid namn, så jag ska försöka ta reda på mer fakta och komplettera efter hand.) Det stora glädjeämnet idag för min egen del är att min kastteknik verkligen har förbättrats! Igår när fisket började fungerade det nästan inte alls. Men då fiskade jag på en vakande fisk, och det satte koncentrationen ur spel. 

Imorgon har jag inte planerat något fiske. Ska umgås med familjen. Det finns dock tankar i min lax-sjuka-hjärna att stiga upp vid 04.00 och ta ett par timmar vid älven. Och då prova fiska lite i Zon 4 och 5. Får se. Är rätt trött nu kan jag också erkänna.

God natt.

Inga kommentarer:

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se