måndag 29 juni 2009

Byskeresan: sista passet

Bosse Lovén dök upp och bjöd på halstrad abborre 
och kall öl. Klass!

Sista kvällen/natten i Byske inleddes vid Stensjö-selet. Denna, i mitt tycke, smått magiska sträcka. Kompisarna Bosse och Gustav Lovén mötte upp. De hade under dagen fiskat abborre med stor framgång, och halstrade dessa och bjöd på dem tillsammans med tunnbröd och kall öl. Ibland är livet riktigt fint.

Efter ett par timmar vid Stensjö-selet, krossades idyllen av två par spinnfiske-entusiaster som mer eller mindre la beslag på hela sträckan. Högljutt och glatt fiskade de med spö tacklade med dubbla rappala-wobblers modell större! Vi valde att lämna.

Åkte förbi fiskeguiden Roger Viklund och fixade fiskekort till Gustav som skulle provfiska en stund. Pratade om veckan och jag fick med mig lite bra tips inför sista nattpasset.

Resten av natten fiskade jag av många partier i flera zoner. Små svarta flugor och olika sink-tippar för att komma ned till fisken. Men ingen känning någonstans.

Klockan 04.00 gav jag mig. Ett par timmar tidigare än planerat, men jag var helt enkelt otroligt trött och visste dessutom att det var en lång bilresa som väntade några timmar senare.

Packade ihop mina grejor och det kändes egentligen inte särskilt tråkigt att lämna. Jag vet att jag kommer tillbaka snart. Kanske redan i höst.

Tack för en fantastisk vecka, Byske!

Inga kommentarer:

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se