tisdag 2 juni 2009

Vatten i relation till fångst.

Läste i Pelle Klippinges ”Avancerat Laxfiske” på sidan 73 om vikten av att känna till hur olika pooler fiskar beroende på vattenstånd. Vet ej om denna information finns samlad för Mörrumsån, På morrum.com är det ju möjligt att söka på fångst respektive väder/vatten, men jag kan inte finna sambanden mellan dessa summerade. Således är det precis vad jag ska göra. Gå genom varje dags fångst i varje pool och se på vattenståndet i ån för respektive dag. Osäker på hur många år jag ska gå tillbaka i tiden, men jag tror jag gör en avgränsning på tre år. Är dessutom osäker på hur jag ska hantera premiärfisket – det är ju egentligen inte ett representativt fiske för ån. Eller så påverkas det precis som alla andra dagar av vattenmängden? Hmmm får gå genom statistiken och se om jag ser några samband.

Så snart jag kommit någonvart i detta projekt, publicerar jag det förstås här

Inga kommentarer:

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se