lördag 20 juni 2009

Byskeresan: Övernattning

Har nu kommit till Stockholm och bor över hos min bror. Det är drygt 85 mil kvar till Byske, så det blir en hiskligt tidigt start imorgon. Ska träffa Byske-guiden Roger Viklund kring 18.00 imorgon. Då ska vi gå genom älven, zon för zon, och Roger ska visa vadvägar och bra fiskeplatser etc. Denna guidning tar ca tre timmar, så först klockan 21 kommer jag börja mitt egna riktiga fiske. Men då det är midnattssol behöver jag inte ta hänsyn till mörker, därför räknar jag med att hålla på till midnatt ungefär. Därefter hem till svärföräldrarna i Skellefteå för några timmars sömn. Kl 04.00 planerar jag att vara tillbaka vid älven måndagmorgon och sedan fiska till seneftermiddagen då min kära och lillkillen kommer upp och ska hämtas vid flygplatsen. Ja, ungefär så ser mitt fiskeschema ut det första dygnet. Kommer försöka fiska några timmar varje dag i veckan som kommer, men fokus ligger på fredag, lördag och söndag. Då blir det heldagar. 

Kommer blogga aktivt under detta fiske. Korta, men många inlägg, direkt från älven via min mobiltelefon. Ska bli kul att se hur det fungerar.

Ska nu ägna kvällen åt att se på lite fiskefilm från Byske och under tiden knyta lite tafsar. Sedan ska jag försöka somna tidigt. Har dock huvudet fullt av laxhugg så det kan bli svårt...

Inga kommentarer:

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se