onsdag 17 juni 2009

Samtal med Byske-guide

Pratade för en stund sedan med Roger Viklund i Byske, som ska guida mig genom älvens fiskeplatser på söndag kväll. Hade ett mycket trevligt och givande samtal. Var noga med att förklara min nivå, dvs inte så avancerad laxfiskare ännu, och Roger ska planera guidningen utifrån det. Han berättade också att fisket hittills i år varit mycket bra (och det har jag onekligen sett på byskealven.se), men senaste dagarna har älven stigit och då har mängden landad fisk minskat drastiskt. Det ska dock vara sol och varmt kommande dagar, så sannolikt sjunker älven något igen. 

Och angående mygginvasionen min svärfar berättade om, bekräftade Roger dessvärre denna. Gick omgående ned på apoteket och försåg mig med ”Mygga” och ”AfterBite”.

Inga kommentarer:

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se