lördag 21 november 2009

Reportageserie

Förra veckan begav jag mig upp till Blekinge för att besöka Mörrumsån, men också för att träffa och samtala med ett par duktiga laxflugfiskare. Personer som inspirerar mig och som jag har som förebilder inom mitt intresse. I Blekinge träffade jag Erik Erlandsson-Hammargren och Roger ”Ragge” Johnsson. Och jag fick en chans att ställa några av de frågor och testa några av alla de funderingar jag går och bär på. Jag fick många svar. Spännande svar! Och framförallt en bild av hur de tänker kring sin passion och laxlängtan. Självklart vill jag dela med mig av detta, så i morgon, söndag, kommer jag publicera ett reportage om mötet med Erik Erlandsson-Hammargren. Det är det första i en serie reportage jag kommer att skriva under den långa vintern vi har framför oss. Jag ska nämligen besöka ytterligare ett antal duktiga laxflugfiskare i landet. Få dem att bjuda på kunskaper och insikter som kan ta mig närmre mitt mål, att bli en duglig laxflugfiskare.

Inga kommentarer:

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se