onsdag 30 september 2009

Fina rapporter och spöhållare

Så är jag då äntligen på plats i Mörrum. Det blev senare än planerat, så något fiske blev det inte ikväll. Har nu checkat in i mitt rum jag hyr via Kronolaxfisket. Som vanligt mycket fint, men idag upptäckte jag en ny feature som jag direkt gillade; spöstativ ovanför rumsdörren med plats för mitt 14-fots spö i monterat skick! Monterade därför mitt spö med en gång och knöt på en ullsock bunden på dubbelkrok i storlek 6. Fint att slippa göra detta i mörkret och kylan i morgonbitti. Passade förstås också på att besöka invägningen för att ta en titt på dagens fångstrapport. Såg mycket, mycket bra ut. Känner svår lax- och öringslängtan nu. Svår.

Spöhållare ovanför rumsdörren. Mäktigt.

Inga kommentarer:

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se