onsdag 30 september 2009

Botten

Ibland blir jag arg på mig själv. Just nu till exempel.

Förutsättningarna är fantastiska. Vattnet är kallt, vi är på väg mot gryning och det känns som att vi står inför höstens hittills vackraste dag. Och dessutom befinner jag mig vid favoritplatsen, Rosendala, pool 32 i Mörrumsån. Men det jag tänker på mest just nu är att jag fiskar alldeles för djupt och på nacken ovan hängbron fastnar flugan under sin resa mot kanten. Hela tiden. Fiskar med en flytlina och en super-snabb-sjunk-spets. Uppenbart lirar det dåligt med de elva kubikmeter vi står inför idag. Nu är ju problemet inte större än att jag kan byta lina, men det var ju just det jag inte skulle idag. Idag skulle fokus ligga på ”Inget knussel, bara självfötroende” och nu börjar jag tappa självförtroende och är på väg att knussla.

Jag skriver detta inlägg för att komma på bättre tankar. Hoppas det hjälper.

Inga kommentarer:

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se