tisdag 22 september 2009

Ullsock från flugor.se

Ullsock i storlek tio från flugor.se snart i ett vatten nära mig.

Ägnade tio minuter av lunchen idag åt att leta välbundna ullsockar i någon nätbutik. Och som vanligt fanns de mycket närmre än jag anade; på flugor.se. Beställde raskt sex ullsockar på dubbelkrok storlek tio, och sex ullsockar på dubbelkrok storlek åtta. Och sedan, när jag ändå var i farten, passade jag på att beställa lite fina tubflugor till vårfisket. Ullsockarna ska dock få bekänna färg tidigare än så. Nästa tisdag närmare bestämt.

3 kommentarer:

Richard sa...

Som en kille jag träffade i butiken i Mörrum sa: -"Jag kan inte med att använda en sådan ful fluga - då är det bättre att jag inte får någon fisk". ;)

Anonym sa...

Hej Magnus!
Såg en artikler i Sydsvenskan i söndags om din blog. Läste att du såg fram emot flugbindningskurs med Ulf Sill. Bor i Åhus i Skåne, är själv jätteintresserad. Vet du hur man anmäler sig?
Hälsningar
Erik Cullin
0709-367006

Markus Lindsjö sa...

Hej Erik!
Vet i ärlighetens namn inte om och när det blir en kurs. Jag pratade med Ulf i somras och då berättade han att de planerade att hålla kurs även i år, men att han inte visste under vilka former. Så det är väl bara att hålla utkik på kronolaxfiskets webbsida, www.morrum.com Misstänker att de kommer lägga ut info när säsongen slutat för i år, dvs efter den 10 oktober.

MVH
Markus

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se