söndag 13 september 2009

Head and tail

Började känna mig lite seg under eftermiddagsfisket. Trött och dessutom fick jag ingen ordning på mina linor, sjunkspetsar, sjunktafsar etc. Det är en djungel och jag gick vilse. Men när det plötsligt började slå fisk på vår sträcka, ja då kom energin tillbaka i en rasande fart. Jag och Christer stod och pratade när en stor fisk gick upp i en head and tail. Och sedan en till och sedan en till. Vi vadade snabbt ut i position och började fiska på var sin head-and-tailande fisk. Jag fiskade med en liten brun fluga och när den inte gav utdelning, bytte jag till en ill-orange. Tänkte det var bäst att chocka dem. Men icke. Christer fick däremot ett bra hugg och ett leende hann sprida sig på hans läppar. Lika snabbt dog det dessvärre ut.
Snart dags att bryta för mat. Sedan ska vi låta ån vila en timme innan vi kör igång med mörkerfisket. Då ska vi fiska översta sträckan igen, och det är ju utan tvekan vår favoritsträcka!

Inga kommentarer:

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se